Η παιδιατρική εργοθεραπεία ως επιστήμη ασχολείται με παιδιά που παρουσιάζουν αδυναμία ή δυσχέρεια σε κάποιο τομέα ανάπτυξης (αισθητικοαντιληπτικό, κινητικό, κοινωνικό, ή γνωστικό) ή μειονεκτούν στις καθημερινές δραστηριότητες (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή, χρήση τουαλέτας). Επειδή η εργοθεραπεία δεν λειτουργεί ως μάθημα, αρέσει πολύ στα παιδιά που έρχονται σε επαφή μαζί της, που μέσω του παιχνιδιού αναπτύσσουν τις δεξιότητες τους. Οι εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν πολλά παιχνίδια, όπως μπάλες, πλαστελίνη, υλικά για κατασκευές και ζωγραφική, πάζλ, κούνιες, τραμπολίνο, σχοινάκια, κ.α.
Εάν το παιδί σας παρουσιάζει κάποιες από τις παρακάτω δυσκολίες τότε θα ήταν καλό να απευθυνθείτε σε έναν εργοθεραπευτή:
-Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
-Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί ( ένδυση-απόδυση, σίτιση κλπ)
-Είναι υπερκινητικό
-Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
-Είναι πολύ ήσυχο, παθητικό και αποτραβηγμένο
-Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα και δεν μπορεί να μεταβεί σε άλλη
-Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα κάτω ή πάνω σε έπιπλα
-Δεν εμπλέκεται σε παιχνίδια που περιλαμβάνουν κίνηση
-Δεν έχει καταλήξει σε ποιο χέρι θα χρησιμοποιεί
-Έχει δυσκολία στο να χρωματίσει μέσα σε πλαίσιο, να αντιγράψει σχήματα
-Δεν φτιάχνει πάζλ
-Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς και ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός
-Δεν γνωρίζει βασικές έννοιες όπως ημέρες , μήνες, μπερδεύει χωρικές και χρονικές έννοιες
-Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, αγγίγματα, δεν δέχεται να του κόψουν μαλλιά , νύχια .
-Θυμώνει πολύ εύκολα κα σπάει τα παιχνίδια του.
-Δυσκολεύεται να κόψει με ψαλίδι
-Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση, σε σύγκριση με άλλα παιδιά, για να μάθει καινούργια πράγματα.
Οι συνεδρίες εργοθεραπείας είναι κυρίως ατομικές αλλά μπορεί να γίνονται και σε μικρές ομάδες.